Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů a podle Obecného nařízení Evropského parlamentu a rady č.2016/679 – obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR).
Obec Janov nad Nisou prostřednictvím obecního úřadu (dále jen ObÚ) provádí následující zpracování osobních údajů pro účely, kdy:
- je zpracování nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů (článek 6, odst.1b GDPR)
- je zpracování nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje; (článek 6, odst.1c GDPR)
- je zpracování nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je pověřen správce; (článek 6, odst.1e GDPR)
- subjekt údajů udělil souhlas se zpracováním svých osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů; (článek 6, odst.1a GDPR)
Zpracování osobních údajů občanů
Czech point
- Účel zpracování: evidence žadatelů o výstup z Czech pointu dle 128/2000 Sb. - Zákon o obcích; 361/2000 Sb. - Zákon o provozu pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, 247/2000 Sb. - Zákon o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, 500/2004 Sb. - správní řád, 269/1994 Sb. - Zákon o Rejstříku trestů, 256/2013 Sb. - Zákon o katastru nemovitostí (katastrální zákon), 133/2000 Sb. - Zákon o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), 300/2008 Sb. - Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, 365/2000 Sb. - Zákon o informačních systémech veřejné správy, 364/2009 Sb. - Vyhláška o kontaktních místech veřejné správy, 193/2009 Sb. - Vyhláška o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: občané
- Kategorie příjemců údajů: -
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu - 10let
Jubilanti
- Účel zpracování: významné životní události občanů, jubilea, vítání občánků.
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: občané obce
- Kategorie příjemců údajů: -
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu
Správní řízení
- Účel zpracování: vydávání správních rozhodnutí v oblasti, užívání místní komunikace, kácení stromů, připojování sjezdu na komunikaci, přidělování čísel popisných dle zákona č.500/2004 Sb. správní řád, č.114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny, č.13/1997 S. o pozemních komunikacích a č.183/2006 o územním plánování
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje, informace o předmětu správního řízení
- Kategorie subjektu údajů: občané
- Kategorie příjemců údajů: -
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu
Knihovna
- Účel zpracování: evidence uživatelů knihovních služeb dle zákona č. 257/2001 Sb. o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon)
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: uživatelé knihovny, nezletilé osoby a jejich zákonní zástupci
- Kategorie příjemců údajů: knihovní systém
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu
Nájemci hrobového místa
- Účel zpracování: evidence nájemců hrobových míst dle zákona č256/2001 Sb., - Zákon o pohřebnictví a č.128/2000 Sb. - Zákon o obcích
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: nájemci hrobů
- Kategorie příjemců údajů: -
- Doba uchování: Pohřebnictví V5 a Evidence hrobů A5
Ztráty a nálezy
- Účel zpracování: Nálezce má na základě zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, právo na náhradu nutných výdajů a na nálezné, které tvoří deset procent ceny nálezu. Obec přijímá nálezy i anonymně.
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: občané
- Kategorie příjemců údajů: -
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu s3
Systém MISYS
- Účel zpracování: evidence informací o nemovitostech na území obce vedená dle vyhlášky č. 500/2006 Sb. o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti a Zákon č.256/2013 Sb. o katastru nemovitostí (katastrální zákon), vyhláška č. 357/2013 Sb. o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška)
- Kategorie osobních údajů: údaje z katastru nemovitostí (jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, bydliště, katastrální čísla parcel), údaje z územního plánu, inženýrské sítě (vodovod, kanalizace – v přípravě, plyn, elektřina), dopravní značení, veřejné osvětlení, názvy ubytovacích zařízení, nájemní smlouvy na obecní pozemky
- Kategorie subjektu údajů: majitelé nemovitostí
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ
- Doba uchování: katastrální data obnovována 2x ročně, ostatní data udržována v aktuálním stavu
Nemovitosti
- Účel zpracování: evidence všech správních rozhodnutí a dalších týkajících se dotčené nemovitosti dle zákona č.89/2012 Sb. občanský zákoník a zákona č.128/2000 Sb. o obcích
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: občané, účastníci řízení
- Kategorie příjemců údajů: majitelé nemovitostí
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu
Pokladna
- Účel zpracování: evidence přijatých a vydaných pokladních dokladů dle zákona č.563/1991 Sb. o účetnictví
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: občané, plátci a příjemci plateb
- Kategorie příjemců údajů: obec
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu
Smlouvy
- Účel zpracování: evidence a zveřejňování uzavřených smluv dle zákona č.128/2000 Sb., - Zákon o obcích, č. 89/2012 Sb., - Občanský zákoník, a č.256/2013 Sb., - Katastrální zákon, a č.340/2015 Sb o registru smluv
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: občané
- Kategorie příjemců údajů: obec, občané
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu 5let
Účetnictví
- Účel zpracování: vedení účetnictví dle zákona č.128/2000 Sb. - o obcích, č. 563/1991 Sb. - Zákon o účetnictví, č. 235/2004 Sb. - Zákon o dani z přidané hodnoty, č. 250/2000 Sb. - Zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, č. 219/2000 Sb. - Zákon o majetku ČR a jejím vystupování v právních vztazích, č. 220/2013 Sb. - Vyhláška o požadavcích na schvalování účetních závěrek některých vybraných účetních jednotek
- Kategorie osobních údajů: jméno, příjmení, titul, datum narození, trvalé bydliště, sídlo podnikání, e-mail, telefon, datová schránka, IČO/ DIČ, bankovní spojení, podpis
- Kategorie subjektu údajů: občané v účetním vztahu
- Kategorie příjemců údajů: Krajský úřad, kontrolní orgány,
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu
Veřejné zakázky
- Účel zpracování: evidence uchazečů o veřejnou zakázku dle zákona č.137/2006 Sb. o veřejných zakázkách
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje, výpis z trestního rejstříku, osvědčení o způsobilosti
- Kategorie subjektu údajů: osoby podílející se na veřejných zakázkách
- Kategorie příjemců údajů: Hodnotící komise, kontrolní orgány: Finanční úřad, UHOS
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu
Vodovody a kanalizace
- Účel zpracování: evidence uživatelů vodovodu a kanalizace, evidence spotřeby a vyúčtování, dle zákona č.274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu.
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: občané
- Kategorie příjemců údajů: obec
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu
Změna územního plánu
- Účel zpracování: evidence předkladatelů požadavků na změnu územního plánu dle zákona č.183/20106 Sb. o územním plánování a č.89/2012 Sb. občanský zákoník
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: občané
- Kategorie příjemců údajů: autorizovaný architekt, zastupitelstvo
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu
Přestupky
- Účel zpracování: řízení o přestupcích
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: účastníci přestupkového řízení
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ, soudy, Policie ČR
- Doba uchování: 5 let po uzavření spisu (dle spisového a skartačního řádu)
- Účel zpracování: poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Kategorie osobních údajů: identifikační údaje, požadovaná informace
- Kategorie subjektu údajů: žadatelé o informaci
- Kategorie příjemců údajů: veřejnost
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu - 15 let
Veřejné opatrovnictví osob
- Účel zpracování: ustanovení veřejného opatrovníka
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: opatrovanec
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu - 5 let
Evidence orgánů obce
- Účel zpracování: zákon č. 128/2000 Sb. o obecním zřízení, zákon č. 491/2001 Sb. o volbách do zastupitelstev obcí
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje, kontaktní údaje a politická příslušnost
- Kategorie subjektu údajů: členové zastupitelstva, výborů a komisí
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ
- Doba uchování: dle skartačního řádu
Volební seznamy
- Účel zpracování: stálý seznam voličů
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: občané starší 18 let
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ
- Doba uchování: stále, seznam je průběžně aktualizován
Volební komise
- Účel zpracování: zajištění voleb
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: členové volebních komisí
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu - 5 let
Vydávání voličských průkazů
- Účel zpracování: zajištění voleb – vydávání voličských průkazů
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: žadatelé o voličský průkaz
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu - 5 let
Evidence daní a poplatků
- Účel zpracování: evidence daní a poplatků dle zákona: č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích, č. 128/2000 Sb. o obcích, č. 280/2009 Sb. - Daňový řád, č. 634/2004 Sb. - Zákon o správních poplatcích, č. 99/1963 Sb. občanský soudní řád
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: plátci daní a poplatků
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu - 20 let
Ověřování podpisů a listin
- Účel zpracování: agenda ověřování podpisů a listin
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje
- Kategorie subjektu údajů: žadatelé o ověření podpisu, nebo listiny
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu - 10 let
Stížnosti a petice
- Účel zpracování: za účelem vyřizování petic a stížností dle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, v platném znění
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje podavatele stížnosti, případně jiné osobní údaje, pokud je podavatelé uvedou, adresní a identifikační údaje podavatele petice; jména, příjmení, kontaktní adresy členů petičního výboru; jména, příjmení, bydliště osob, uvedených pod peticí nebo na podpisovém archu, případně jiné osobní údaje, pokud je petenti uvedou
- Kategorie subjektů údajů: fyzické osoby
- Kategorie příjemců: ObÚ, členové rady, členové kontrolního výboru zastupitelstvo, případně další orgány dle obsahu stížnosti, nebo petice
- Doba uchování: dle spisového a skartačního řádu - 5 let
Zpracování osobních údajů zaměstnanců
Výběrová řízení na obsazení volných pracovních míst
- Účel zpracování: zajišťování agendy výběrových řízení v souladu s ust. zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje, výpis z Rejstříku trestů, doklad o dosaženém vzdělání
- Kategorie subjektu údajů: účastníci výběrových řízení
- Kategorie příjemců: ObÚ, členové výběrových komisí
- Doba uchování: po dobu trvání výběrového řízení
Evidence členů jednotky sboru dobrovolných hasičů
- Účel zpracování: povinnost ze zákona, výkon činnosti při zásahu v rámci požární ochrany
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje, citlivé osobní údaje (zdravotní stav)
- Kategorie subjektu údajů: členové jednotky požární ochrany
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ
- Doba uchování: 1 rok
Personální a mzdová agenda
- Účel zpracování: zajištění pracovně-právních vztahů a všech povinností s nimi spojených
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje, další informace dle příslušných předpisů
- Kategorie subjektu údajů: zaměstnanci obce, uchazeči o zaměstnání, členové zastupitelstva, ředitelé příspěvkových organizací zřízených obcí, členové výborů zastupitelstva a členové komisí, členové okrskových volebních komisí
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ, OSSZ, zdravotní pojišťovny, MF ČR, FÚ, banky, penzijní fondy, inspektorát práce, úřad práce, závodní lékař
- Doba uchování: 5 nebo 10 let po uzavření spisu (dle spisového a skartačního řádu)
Bezpečnost práce
- Účel zpracování: Povinná informovanost zaměstnanců o dodržování zásad bezpečnosti práce, na základě zákona č.262/2006 Sb. zákoník práce
- Kategorie osobních údajů: adresní a identifikační údaje, zdravotní způsobilost
- Kategorie subjektu údajů: zaměstnanci úřadu
- Kategorie příjemců údajů: ObÚ, smluvní lékař
- Doba uchování: dle skartačního řádu
Kniha úrazů
- Účel zpracování: Evidence pracovních úrazů. Čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR - zpracování je nezbytné pro plnění právní povinnosti: §105 zákona č.262/2006 Sb. zákoník práce, vládní nařízení č.201/2010 Sb.
- Kategorie osobních údajů: adresní, identifikační a další údaje dle nařízení vlády
- Kategorie subjektu údajů: osoby zúčastněné na řešení pracovního úrazu
- Kategorie příjemců údajů: pojišťovna
- Doba uchování: dle skartačního řádu